Terveeks! Kamalan pitkä kirjoitustauko päättyy... n-y-t NYT! Hommaa on ollut yli oman tarpeen, ja siksi olen ihan tarkoituksella pysytellyt pois koneelta. No olen kyllä käynyt kurkkimassa blogikamujen kuulumisia...

Eli mitäs kaikkea olen saanutkaan aikaiseksi? No ainakin evakkotarinakirja on vihdoinkin valmis ja matkalla painoon. Lyönti- ja asiavirheet on etsitty ja korjattu, ulkoasua paranneltu ja ainakin itse olen lopputulokseen tyytyväinen. Uskon, että niin ovat toisetkin. Konflikteilta ei tämänkään kirjan teossa vältytty - aina sama juttu, kun tekee teosta jollekin yhteisölle, jossain vaiheessa alkavat porukan sisäiset mielipide-erot ja muut ryömiä pintaan, ja sitten käydään vääntöä jostain kansikuvajutuista sun muista.

Mitäs muuta? Joo, viime viikonloppuna minä ja Vickan juhlittiin yhtä aikaa, sydänten prinsessa tietysti häitään ja kaaoksen kuningatar nelikymppisiään! Siivosin ihan hulluna monta päivää ennen juhlia, huh. Kyllä kannatti! Ja juhlat olivat mitä parhaimmat. Vieraita oli paljon - kaikenikäisiä aikuisia ja pikkulapsia ja isoja lapsia ja koiria ja kaikilla oli kivaa, porukka hengaili tuossa pihalla ja seurusteli ja tutustui toisiinsa ja ruoka oli älyttömän hyvää, kiitos miehen joka organisoi kemut. Sain mainioita lahjoja - vaaleanpunaiset Reinot kokoa 35, Taika-astioita, pikkuruisen poikkihuilun kaulassa kannettavaksi, keramiikkaa ja koriste-esineitä, kauhua ja viiniä... Ja melkoisen yllätyksen ystävältä; sain postissa kirjeen, jossa ilmoitettiin ylevästi, että: "Teille on varattu prinsessaristeily Turku-Tukholma-Turku...". Ällistyksestä toivuttuani ryntäsin vauhkona työvuorolistan ääreen, ja huomasin että minulla on silloin vapaata. Vasta siinä vaiheessa tajusin, että mies on mukana juonessa - hän oli tutkinut kalenteriani ja etsinyt työ- ja esiintymisvapaat päivät kaverilleni. "Et sä voi mitään todistaa", sanoi ukko naama virneessä...

Jihuu, huomenna on juhannusaatto! Ja tänään kolme vanhinta mukulaa kotiutuvat musaleiriltä (puhelu ekan päivän iltana 8-vuotiaalta: "Mä olen oppinut soittamaan Satu meni saunaan ja saanut seittemän uutta kaveria!!"). Ja kohta tänne tulee yllätysvieraita, ovat ohikulkumatkalla. Hauska juttu! Tervetuloa tänne vaan, ollaan tällainen puolimatkan krouvi...

Hei kaverit, kaunis kiitos kommenteista joka iikalle! Ihana niitä on lukea. Taidanpa itsekin piipahtaa juhannuskylässä kaikkien blogeissa... Nyt näkemisiin, palailen.