Niinhän siinä arvattavasti kävikin, että kun olin saanut eilisen postauksen kirjoitettua puhelimeni soi ja langan päässä oli ala-asteen terkkari, ei kuitenkaan se nuorehko mukava vaan se eläkeikää lähestyvä äreä. Tokaluokkalainen oli käynyt näyttämässä korvapaukuraansa, ja terkkarin mukaan korvis oli tartuttanut korvaan jonkun pöpön ja siis tulehduksen. Terkka käski minun tilata pojalle lääkäriajan ja jupisi vielä että "tekisi mieli sanoa mitä mieltä olen tuonikäisten lävistyksistä...". Pojalle hän oli sanonut: "Patti avataan ja sitten saat sanoa hyvästit korviksillesi". Lävistys, my ass... terkkari on aika old school, sitä kai ärsytti nähdä pojalla korvis. 

Minähän tietysti soitin terveyskeskukseen ja sain lääkäriajan illaksi. Mies vei korvavaivaisen vastaanotolle, jossa lääkäri totesi paukuran tukkeutuneeksi talirauhaseksi, vertasi pallukkaa tosi isoon finniin. Puudutti ja tyhjäsi korvan ja that`s it. Sain synninpäästön, paukura ei johtunut korviksesta (ainakaan suoranaisesti) eikä huonosta hygieniasta tms. No huh! Kyllähän minä silloin kesällä korvaa putsailinkin lähes hysteerisesti ettei se vaan tulehtuisi... miksiköhän sitä aina syyttää itseään, kun joku asia menee kieroon? Koko päivän olin lähes sairas huolesta ja syyllisyydestä, kun olin antanut pojalle silloin kesällä periksi ja luvannut tälle kauan himoamansa korviksen. Terkkarin synkät sanat oikein kaikuivat korvissani koko päivän...

Mutta loppu hyvin kaikki hyvin. Eilen satoi muuten lunta, ja se on maassa vieläkin! Oi näitä aikoja, kun tällaistakin pitää nykyään hehkuttaa - saa nähdä milloin tuo sulaa pois. Tenavat olivat eilen mielissään lumisateesta ja olin itsekin, tulee heti joulumieli moisesta.

Ai niin, eilen mainostin tokaluokkalaisen blogia, ja yhden lukijani (moi vaan!) poika olikin käynyt siellä jo kommentoimassa. Kiitos hänelle, tokaluokkalainen ilahtui! Myös vitosluokkalainen haluaa mainostaa blogiaan tätä kautta, joten käykäähän vilkaisemassa osoitteessa www.rillihead.vuodatus.net ja laittakaa jotain pientä kommenttia kannustukseksi, niin teette pojan iloiseksi.

Nyt tallenna ja julkaise, ja kahville. Näkyillään!