On tämä äitinä olo erikoista. Joka päivä saa käydä läpi monenlaisia tunteita - päällimmäisinä ilo ja rakkaus, joskus myös huoli, suru ja ärtymys. Vihaa en onneksi ole joutunut lapsiani kohtaan tuntemaan, toivottavasti en joudukaan, ja toivottavasti lapsenikin tuolta tunteelta välttyvät. Viime aikoina olen tuntenut haikeutta ihan kummallisissa tilanteissa - viimeksi eilen, kun ostin sukat esikoiselle. Laitoin ostoskärryyn "Pirkka miesten urheilusukat" ja hyvä etten alkanut nieleskellä kyyneliä, kun minulla on jo niin iso poika kotona että sille pitää ostaa jo miesten kokoa olevia vaatteita. Jostakin hämärästä syystä minua eivät juuri hetkauta mitkään eskarin loppumiset ja ekaluokalle siirtymiset tai esim. se tosiseikka, että viisivuotias lopettaa ensi keväänä seurakunnan kerhon, ja perheemme yli kymmenen vuotta kestänyt kerhoura päättyy - mutta sitten liikutun kyynelten partaalle jossain vaateostoksilla. Kummaa.

Eilinen oli hektinen mutta kiva. Soittotunnit menivät mukavasti, ja illalla partiolaisilla oli kyläkisat, laukkasivat siis ryhmissä ympäri kirkonkylää rastilta toiselle (paloasemalle, terveyskeskukseen, kirkon ympäri, nuorisoseurantalolle, Tokmannille) ja suorittivat tehtäviä. Oli kuulemma hauskaa! Minä pidin sillä aikaa kirjapiiriä, ja hauskaa oli minullakin - onnekseni opintopiireihini on siunaantunut harvinaisen mukavia ihmisiä, joiden kanssa on helppo tehdä töitä. Partion ja kirjapiirin jälkeen kurvattiin kotiin ja leivoin sitä kersoille lupaamaani omenahyvettä, joka katosikin valmistumisensa jälkeen vuoasta valehtelematta viidessä minuutissa. Ehdin sentään itsekin saada yhden palan... Oli oikein kotoisaa, mies lämmitti olkkarin uunia ja tuijotti televisiosta NFL-jalkapalloa, pienemmät piirsivät ja pojat lukivat ja kissa istui raapimapuun vieressä ja kehräsi. Mun perhe!

Tyttöjen toissapäiväinen lumiukko sinnittelee edelleen. Ulkona on harmaata, suorastaan synkkää - minä tykkään! Tänään ohjelmassa keskimmäisten käsityökoulua ja esikoisella musiikinteoriaa, minun pitäisi alkaa litteroida yhtä haastattelua. Pyykkikone tahkoaa alakerrassa, tänään aion pestä pyykkiä ainakin kolme koneellista... Ja nyt siirryn blogikierroksen jälkeen ihailemaan tuliaisia, joita bestis toi minulle Irlannista - sain hassun muovisen kurpitsan täynnä tikkareita ja levyllisen Baileys-suklaata. Slurp! Keskiviikkoa kaikille blogissani vieraileville!