Pirjo (terve, kamu!) haastoi minut kertomaan satunnaisia asioita itsestäni - no minuahan ei tarvitse kovin kauan houkutella, joten täältä pesee:

1) Monet ihmiset keräilevät enkeleitä - herttainen aihe, minullakin on muutama lahjaksi saatu enkeli. Minä puolestani keräilen noitia. Niitä on ripoteltuna sinne tänne ympäri taloa.

2) Olen klassisen musiikin ystävä. Ja Kiss-fani. Monenlaista muutakin musiikkia tulee kuunneltua, niin minun kuin miehenikin - lapset saavat todennäköisesti perinnöksi ennakkoluulottoman musiikkimaun.

3) Pidän tosi usein hiuksiani sojottavilla saparoilla, eli näytän ikääntyneeltä Peppi Pitkätossulta. Tästä johtuen lapseni eivät todennäköisesti halua teini-ikäisinä kulkea kanssani julkisilla paikoilla.

4) Vietin aineellisesti hyvin niukan lapsuuden, mutta näin aikuisena tajuan miten henkisesti rikkaasta kodista olen lähtöisin. Meillä mm. kuunneltiin paljon kuunnelmia, juteltiin paljon... minua tuettiin ja rohkaistiin, opin arvostamaan itseäni. Voiko parempaa lapsuudenperintöä saadakaan?

5) Tykkään amerikkalaisista naiskirjailijoista - Anne Tyler, Nancy Thayer, Lisa Alther... varsinkin Altherin kirjat ovat lempparilukemistoani, hauskaa ja terävää tekstiä, ja taitavasti suomennettua.

6) Olen ollut palokunnan onnettomuusharjoituksissa harjoitusuhrina. Kerran kyllä palellutin itseni perusteellisesti, kun jouduin makaamaan pöpelikössä liian pitkään - eivät meinanneet löytää minua kun oli niin pimeää ja olin "tajuton autokolarin jäljiltä".

Täällä on tällä hetkellä aika meluista. ADHD-kissa koluuttaa jotain lasten lelua ympäri lattiaa ja nelivuotias soittaa Carpenters-meiningillä rumpuja ja laulaa samalla Tuiki tuiki tähtöstä... Tänään on taas Hei me kuskataan! -päivä, soittotunteja, kässäkoulua, partiota jne. Kaupassakin pitäisi käydä... Palaillaan!