Pörrön herätyspalvelu toimi tänä aamuna moitteettomasti; heräsin klo 3.33 siihen kun kissa nuoli silmääni. Kukaan ei ole muistanut kertoa Pörrölle että olen talvilomalla... Toivottavasti se antaa minun nukkua huomenna.

Laahustin silloin aamuyöllä vessaan ja takaisin, ja kissa perässä. Pörrössä on yllättävän paljon koiramaisia piirteitä, ja yksi niistä on se että se seuraa minua joka paikkaan. Jos kissa jää esim. nukkumaan yläkertaan ja minä poistun paikalta se alkaa hetken päästä parkua kovaan ääneen ja lähtee etsimään minua. Aika herttaista. Ja outoa.

Outouksista puheenollen, Susikairan Akka pyysi minua paljastamaan viisi (olikohan se viisi vai neljä?) addiktiotani. Nämä ovat vähän tylsiä, mutta olkoon:

1) Suklaa. Ja karkit. Ylipäätään sokeri. En nyt sentään pussitolkulla vedä, mutta päivääkään ei mene ettenkö jotain makeaa suuhuni pistäisi... Onneksi teen raskasta työtä, niin tulee edes osa tuosta kulutettua.

2) Telkkari. Ihan totta! TV:n katselu on ihanaa!

3) Lukeminen. Lukemista pitää olla. Mieluiten romaaneja, mutta hätätilassa mikä tahansa tyttöjen Prinsessa-lehdistä Easy Shopping-kuvastoihin käy...

4) Yksinolo. Pakko saada olla yksin edes vähän aikaa joka päivä. Käperryn omiin oloihini puuhastelemaan jotain älytöntä, kuten lajittelemaan sukkia tai postikortteja - ihme Sademies-touhua.

5) Tätä viidettä on vaikea keksiä. Eikun joo, kahvi! Pakko saada aamuisin. Ja mielellään iltapäivisin. Ja vielä kun tähän yhdistää kaikki edellämainitut addiktiot niin avot - kahvia ja suklaata yksin telkkarin ääressä kirja käden ulottuvilla lajitellun sukkavuoren vieressä, mitäs sitä muuta ihminen tarvitsee... no ei mitään!

Nyt pitää lopettaa ja lähteä viemään miestä linja-autoasemalle, lähtee pariksi päiväksi reissuun. Reipasta tiistaita kaikille!