Tänään tökki töissä oikein huolella. Peittojakelu, eli olin tunnin (!) myöhässä normaalista - loppupäässä kierrosta oli useampikin äreä ja kireä asiakas päivystämässä postilaatikkonsa vieressä. Yksikin mies piti kauheaa älämölöä myöhässä olevasta lehdestään, sain itseni pysymään rauhallisena ja kohteliaana - saavutus sinänsä. Ja kun pääsin vihdoin työmaan pihaan, naapuritontilla seisoskeli se vatsakas herra josta olen aiemminkin tänne kirjoittanut, se joka valittaa aina minulle vaeltelevista nippunaruista. Hän levitteli pikku kiposta jotain hiekoitussoraa talonsa parkkipaikalle, enkä minä ollut huomaavinanikaan - kipitin hartiat kyyryssä sisälle, ja kun tulin takaisin autolle mies oli hävinnyt.

Ja lisää ärsytystä - sain kunnon haukkuryöpyn (tai jakelupäivystys sen oli niskaansa saanut, minä sain siitä myös osani, vaikkakin kiltimmässä muodossa) lehdistä, jotka asiakas on tilannut mutta joita ei ole toimitettu perille. Olin ihmeissäni, olen aika tarkka enkä yleensä tee tuollaisia massiivisia jakeluvirheitä. Tänään pläräsin työpapereitani ennen lehdenjakolenkille lähtöä ja huomasin, että tämän asiakkaan tilaus on alkanut silloin, kun olin vielä talvilomalla - tuurari ei jostain syystä ollut laittanut tilausta jakeluvihkoon. Menee hermo! Pyrin aina seisomaan suoraselkäisesti omien mokieni takana, mutta en voi sietää sitä että minua syytetään toisten virheistä. Argh! No, huomenna on varmaan taas parempi työpäivä...

Kun vihdoin kotiuduin, osa kotiväestä oli jo hereillä. Esikoinen oli päästänyt kissan ulos ja takaisin sisäänkin, eikä ilmeisesti ollut huomannut että kissalla oli minulle pikku tuliainen. Olin vähällä astua tämän tuliaisen päälle aamuhämärässä keittiössä - Pörrö oli viimein saanut myyrän kiinni ja raadellut sitä aika reippaasti. Onneksi tosiaan sain sen kaavittua lattiasta ennen kuin joku astui aamun alkajaisiksi kasaan myyränsuolia...

Tänään ohjelmassa kirjoittamista, kirjoittamista ja vielä vähän lisää kirjoittamista. Ynnä pyykkäystä ja ehkä jotain helppoa ja nopeaa leipomista. Eiköhän tämä tästä... Hyvää torstaita!