En ole kirjoittanut pariin päivään, koska a) täällä ei ole tapahtunut mitään b) en ole juuri ehtinyt datailla, koska olen kirjoittanut yhtä tilaustyötä.

a) Täällä meillä on tosiaan ollut vähän tapahtumaköyhää - keskiviikon merkittävin tapaus taisi olla se, kun roska-auto kävi autotallin kulmalla kääntymässä. Kappas, tätä kirjoittaessani lumiaura kurvasi pihaan, ulkona on tullut reippaasti lunta. Sehän ei minua ole haitannut, minulla oli tänään vapaapäivä! Aah! <3

b) Olen pitkin syksyä kirjoittanut yhtä tilattua kirjaa, ja joulun alla kirjoitin itseni ns. pussiin. Eilen asiat yhtäkkiä loksahtivat kohdalleen kuin ihmeen kaupalla, ja tekstiä syntyy taas. En vielä kerro kirjasta enempää, suhtaudun taikauskoisesti tällaisiin projekteihin... sitten kun tuotos alkaa olla taitto- ja painokunnossa, kerron siitä enemmän.

Eskarilaisella on aika kova yskä, joten hän viettää tänään kotipäivää. Tytöt kävivät äsken ilmoittamassa, että he leikkivät leikkiä nimeltä "jättikissan kirous" ja kantoivat Pörrön huoneeseensa. Mikäli ymmärsin oikein, kyseinen jättikissa hyökkäilee tyttöjen kasaaman pikkueläinten kaupungin kimppuun. Pörrö on tietysti juonessa mukana, sitä ei tarvitse kahta kertaa käskeä hyökkäilemään ja ryntäilemään...

Eilen olin soittokunnan harjoituksissa, ja oli taas aivan mahtavan mukavaa. Ihania kappaleita soitettiin, Heino Kasken Vienankarjalaista rapsodiaa ja... no mikäs se nyt oli, en yllättäen muista. Hyvät harjoitukset.

Tiistaina täällä seurattiin silmä kovana Obaman virkaanastujaisia - historian siipien havina tuntui kotisohvalle asti, kuten Viljonkan blogiin asiasta kommentoin. Tosi hyvä kun se empty war head saatiin pois Valkoisesta talosta... Obama puhuttaa täälläkin maailmankolkassa, olen käynyt innostuneita keskusteluja asiasta työkavereiden kanssa ja eilen soittokunnassa. Yksi asia minua harmittaa - virkaanastujaispäivänä järjestettiin Washingtonissa paraati, jossa marssi lukuisa joukko marching bandeja, enkä minä nähnyt sitä. Odotin ja odotin paraatin alkamista, mutta lopulta oli pakko mennä nukkumaan että jaksoi aamulla nousta ylös... ärsytys. En koskaan kyllästy katsomaan ja kuuntelemaan erilaisia soittokuntia.

Tänään on vitosluokkalaisella hissankokeet. Ja viikolla tokaluokkalaisella oli kokeet äidinkielestä ja matikasta. Hyvin pärjäsi, kokeista tuli 9+ ja 10-. Pojilla on koulun jälkeen parturi, varsinkin tokaluokkalaisen heviletti kaipaa kipeästi trimmausta.

Tulipa hyppelehtivä postaus. Hyppelehdin tästä kahvinkeittoon, joten näkemiin, kamut, ja viikonloppua!