...run like a wind! Onnea yksivuotiaalle - ihmeen säännöllisesti olen tätä jaksanut päivittää. Onneksi perustin blogin, sillä olen tätä kautta saanut mukavia ystäviä. Ilkeilijöiltä olen toistaiseksi säästynyt, toivottavasti pysyvätkin poissa.

Vein aamulla pojan leirille ja kävin sitten hermojen menettämisenkin uhalla viisivuotiaan kanssa kaupassa. Eilen tytöltä muuten irtosi toinen yläetuhammas, neitokainen näyttää nyt oikein hauskalta.

Eilen töissä minulle näytettiin sormea oikein urakalla. Olin viemässä lehtiä kunnantalolle, kun ohitseni kaarsi henkilöauto kyydissään liuta parikymppisiä isänmaantoivoja. Menopelin ikkunat olivat ammollaan, ja niistä kurottui ainakin kuusi käsivartta ja sojottavaa keskaria. Jihuu.

Asiasta viidenteen: olen koukussa kauppojen ilmoitustauluihin. Niistä voi löytyä vaikka mitä mielenkiintoista - myytäviä samojedinpentuja ja hyviin koteihin annettavia mustankirjavia kissanpoikia, lasten kerrossänkyjä, katiskoita, mitä vaan. Eilen bongasin lapun, jossa luki Kirves Mies Vappaa - hyvä tietää. Ja toisen, jossa luki "Myydään piano pitovaikeuksien vuoksi". Minkähänlaisia vaikeuksia pianon omistaminen mahtaa tuoda tullessaan? Onko piano kenties pahatapainen ja kuriton, vai onko omistaja tullut allergiseksi nuoteille - vai ovatko naapurit kenties kyllästyneet pianonhaltijan soittamiin kappaleisiin...?

Mutta nyt asiaan, eli blogiarvontaan! Neljä kamua ilmoittautui, väsäsin siis nimet pikku paperiliuskoille ja pyöritin paperit palloiksi, heitin pallot ilmaan, ja onnettarena toiminut Pörrö nappasi lapuista yhden. Ja tietysti ryntäsi tiehensä paperipallo hampaissaan...  Vihdoin sain karvaisen herra Fortunan kiinni ja raastoin paperin sen kidasta. Paperissa luki... *rummunpäristystä*... REINE! Onnea voittajalle! Ja koska olen reilu, te muut osallistuneet saatte lohdutuspalkinnon. Otan teihin lähipäivinä yhteyttä.

Nyt lähden viettämään hillittömiä blogisynttäreitä... tai siis mättämään paperinkeräykseen meneviä Hesareita autoon. Hyvää alkanutta viikkoa!