Illalla on yhdet juhlat, jonne meidät on koko perheen voimin kutsuttu. Ja vaateongelma painaa päälle - pitäisi kaivaa kaapeista jotain rentoa mutta asiallista neljälle kersalle ja itselle. Sääkin näyttää pelottavan epävakaiselta... en jaksa. Todennäköisesti juhlissa on kuitenkin tosi hauskaa, kun nyt ensin vaan päästään sinne asti.

Monta päivää on mennyt kirjoittamatta. Yhtenä aamuna postasin tohkeissani, ja juuri kun sain kirjoituksen valmiiksi kone tilttasi. Suivaannuin tästä niin pahasti, että en enää viitsinyt aloittaa alusta.

Eli mitäs tänne kuuluukaan... joo, seiskavuotias haettiin keskiviikkona leiriltä. Kivaa oli tietysti ollut, tyttö tykkää leirielämästä. Olivat askarrelleet ja pelailleet ja syöneet ja valvoneet ja vaikka mitä, mukava juttu. Ihana oli saada tyttö kotiin, on niin outoa kun yksi on joukosta poissa...

Torstaina minulle soitettiin kansalaisopistolta. Yhdellä kylällä alkaa syksyllä historiapiiri, siellä siis kerätään aineistoa kyläkirjaan, ja minua pyydettiin sen vetäjäksi. Suostuin ilomielin. Mukavaa hommaa, ja minulle tuttua.

Eilen menin hammaslääkäriin, tai siis suuhygienistille, joka hakkasi kolme varttia hiki päässä hammaskiveä minulta suurinpiirtein taltan ja vasaran kanssa. Minä vingahtelin kauhusta ja yritin luikertaa karkuun ja olipas kamalaa - ruikutin jotain huonoista hampaistani, jolloin suuhygienisti sanoi järkevästi, että hänen nähdäkseen minulla ei ole huonot hampaat ollenkaan. Katsoi vielä koneeltakin ja sanoi, että minulla on ollut reikä kolmessa hampaassa, hampaistani näkee että harjaan huolellisesti ja hoidan niitä muutenkin jne. Yllätyin - minulle on iskostunut jostain päähän (lapsuudesta kenties?) että minulla on surkeassa kunnossa olevat hampaat. Meillä kotona ei ennenvanhaan pahemmin hampaita hoideltu, joten vietin varmaan jo alle kouluikäisenä aikaa hammaslääkärin tuolissa paikattavana, ja se oli pirun pelottavaa ja kovakouraista hommaa. Ja uskoisin että sieltä juontaa tämä voi-kun-minulla-on-huonot-hampaat-tehkää-mulle-proteesi-nyt-heti -syyllisyys. Kiintoisaa... Ja nyt riittää kyökkipsykologia tästä asiasta.

Eilen käytiin vielä naapurikaupungissa, siinä pienemmässä, ja oli tietysti hauskaa - mentiin lintutarhalle ja mäkkäriin ja kävin Lidlissä ostelemassa kaikenlaista outoa ja kivaa. Hyvä päivä.

Mutta nyt etsiskelemään niitä vaatteita, että ehtii vielä käydä sukkahousu- tms. ostoksilla ennen kuin meitä tullaan hakemaan... Mukavaa viikonloppua joka iikalle! Ja osallistukaa arvontaan, huominen on vielä aikaa. Muutama kaveri olikin jo ilahduttavasti osallistunut!